Fontos mérföldkő

Azzal kezdeném, hogy ha egy világkörüli bringaútra adnátok a fejeteket és az életetekből valószínűleg a legfelejthetetlenebb éveket, akkor ne 3 hónappal az indulás előtt kezdjetek a szervezésbe és bicikli keresgélésbe.

Mivel mi ezt nem vettük alapul, ezért az elmúlt hetek jó sok feladatot adtak nekünk. Elhatároztuk, hogy jó bringával akarunk nekivágni a golyóbisnak és megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy megtaláljuk az utazásunk fő aszisztenseit. Ennek köszönhetően napokon belül olyan top kategóriás márkák és megoldások között találtuk magunkat, amikről addig álmunkban sem hallottunk, nem még, hogy gondolkodhattunk volna rajtuk. Viszont a keresztmetszet sajnos óriási választás elé állít, amikor ilyen hosszú távú bringák beszerzéséről beszélünk. Legtöbbször ugyanis gyártatni kell a céleszközt, ami hónapokba telhet. Nem elég megrendelni egyenként a bringa alkatrészeit, találni kell egy jó acélváz szettet, amire aztán fel lehet pakolni a szuperszónikus csecsebecséket.

Ennél a  felismerésénél, már velünk volt az Evobike, akiket elsőként kerestünk fel egy gyümölcsöző partnerség reményében. Orsi, már az első emailünkre gyors és bíztató választ küldött, amit egy személyes találkozó követett Krisztiánnal, akiben egy segítőkész és nagy szakmai tapasztalattal rendelkező embert ismerhettünk meg. Szinte minden kérdést átjártunk pár nap alatt és megoldást is találtunk a legtöbbre, ám egy légyeges dolog egyszerűen sehogy sem akart összejönni. Ez pedig a már említett váz beszerzése. Hiába kerestünk fel olyan neves vázkészítő mestereket mint Jasec, Merényi, vagy Hunor és a sorozat gyártás legjobb kategóriájú márkáit, mint Tout Terrain, vagy Koga, a rendelkezésünkre álló idő és pénzkeret miatt ezt a vonalat el kellett engednünk.

A bicikli piac ezen szegmense ugyanis árban és szállításban nem ad sok opciót ilyen szintű bringák elérhetőségére. Vagy “Bentliben” gondolkodhatunk, amit elő kell rendelni, vagy marad az “Opel Astra” kategória, amit bárhol megkaphatunk, mivel konfekció termékről van szó. Közte pedig egy hatalmas rés tátong, amit a kétkerekű technológia jelen állása szerint nem is lehet kitölteni. Bár hiszünk abban, hogy egy kempinggel is neki lehet vágni a nagyvilágnak, mi mégis megpróbáljuk előre kiküszöbölni azokat a hibalehetőségeket, amik plusz teherként nehezednének ránk egy esetleges műszaki meghibásodás esetén.

Szóval hiába volt már egy Evobikunk és vele Orsi, Krisztián és Isti, csak elméletben kerültünk közelebb a bringákhoz.

Folytatva a keresést jutottunk el hazánk másik profi kerékpár boltjához a MassiveBikeshoz, akik elsőre meggyőztek szakértelmükkel és új lehetőségekkel kecsegtettek vázat illetően. A massive bikes a szíjhajtású rendszerek forgalmazására szakosodott és ezzel együtt a high end kategóriát képviselik. Itt is tekertünk pár kört, mire megtaláltuk a lehető legjobb megoldást. Ami nem más, mint egy már gyárilag összerakott, díjnyertes Ktm Life Lontano p.18, ami nemcsak számunkra, de általánosan véve is a kerékpározás jövője. Már nem a Ktm miatt, hanem a hajtást és a váltó rendszert tekintve. Ugyanis ez egy középre szerelt 18 fokozatú “agyváltó” amit carbon szíjjal lehet meghajtani. Na erre varrjatok gombot. Persze az alap világjáró követelményeknek megfelelően a legjobb Tubus csomagtartókkal van szerelve és az első agydinamó sem hiányzik róla, amit egy átalakító segítségével folytonos áramforrássá varázsolhatunk. Így menet közben egy USB kimeneten tölthetjük majd a kütyüjeinket, amik segítsége nélkül sem ennek a blognak az írását, sem a navigációt nem lehetne egyszerűen megoldani.

Tehát úgy tűnt, hogy a Massivebikes lesznek akik megszerzik a bicókat, az Evobike pedig elvégzi majd a kisebb átalakításokat és előáll a többi szükséges felszereléssel. Ez a  szép kooperáció már szinte biztos volt, ám az utolsó pillanatban visszatértünk a kiinduló ponthoz és teljes mértékben az Evobike lett a hátszelünk bringák és tábori felszerelések tekintetében.

Ha legalább 2 hónappal több időnk lenne, ez valószínű máshogy alakul és Scsaurszki Peti (MassiveBikes) saját tervezésű és építésű, Pinional szerelt bicajának lehettünk volna ideiglenes gazdái. Ám a Nyári Krisztián (Evobike) álltal felajánlott konstrukció egyszerűen minden szempontból egyszerűbbnek és kézenfekvőbbnek bizonyult. Magyarul, maradnak a Ktm bringák és a felajánlás, hogy minden olyan alkatrészt lecserélnek nekünk, amik számunkra kilógnak a sorból. Plusz az Ortlieb egyeduralkodó táskáit is feldobják a paripákra, hogy kompromisszumok nélküli világjáró bringáink legyenek. Azt azért még szeretnénk megemlíteni, hogy sajnos kis csalódást okoztunk döntésünkkel a MassiveBikesnak, de bízunk benne, hogy idővel még találkoznak útjaink, hisz egy rendkívül ígéretes és lelkes csapatnak bizonyulnak a hazai szíjhajtású biciklizés tekintetében. Köszönjük Peti!!!

Egy hét múlva megérkezik a szállítmány a Csepel Művek gyárterületén található Evobikehoz és kis igazítást követően már el is kezdhetjük tesztelni őket. Erre csak 2 hetünk lesz mert hamarosan a vízumok is bepecsételésre kerülnek majd az útleveleinkbe és indulhatunk is életünk legnagyobb kalandjára, a világkörüli, faültetős bringatúránkra.

Ktm Life Lontano p.18

Ő az, a legszexibb nézetből 😉

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s